2016/06/24

#O Aparat ortodontyczny

 Od pewnego czasu mam zadrutowane górne zęby (dolne mam od grudnia). Szczerze to nadal nie mogę sie do tego przyzwyczaić, ale dawno się tak nie cieszyłam z czegoś co mnie boli. Opisze wam krótko jak to wygląda.



Na początek podkreślam, że zadroszcze osobom które zęby muszą tylko wyprostować i nie mają ogromnej wady. Ja nie mam dwóch dwójek i niestety (albo stety) będe musiała je wstawić.



KOSZTY
Aparat ortodontyczny to nie taka tania rzecz. Założenie jednego aparatu to wydatek ok. 1500-200 zł. Do tego dochodzą też koszty wizy 100-150 zł , a odbywają się co jakieś 6 tygodni. Trzeba wykonać też zdjęcia RTG zębów.

ZAŁOŻENIE APARATU
Tydzień przed załoeniem aparatu między 5 i 6 oraz 6 i 7 zębem zakładane są takie małe gumeczki separacyjne. Są one po to aby zrobić tam miejsce na pierścienie. 
Założenie samego aparatu trwa mniej więcej 1-1,5 godziny. Najpierw zęby są dokładnie czyszczone a następnie zakłada sie pierścienie. Nie jest to najprzyjemniejsze uczucie, ale jak najbardziej da sie przeżyć! Potem zakładane są zamki (te kwadraciki na zębach). Są przyklejane a następnie utwardzane specjalnym klejem, po czym wkładany jest łuk. No i to by było na tyle, samo zakładanie aparatu nie jest jakoś mocno bolesne.

PO ZAŁOŻENIU
Przyznam, że kilka pirwszych dni to męczarnia. Moim zdaniem sam ból zębów który trwa jakieś 3 dni można przeżyć, gorsze są afty. Oczywiście jest specjalny wosk który przykleja sie na zamki, i dodatkowo można dokupić rózne żele w aptece. Tak czy inaczej po pierwszym tygodniu-dwóch jest już okej, wystarczy się przyzwyczaić.

HIGIENA 
Mycie zębów z drutami faktycznie jest utrudnione i zajmuje trochę więcej czasu. Trzeba dokładnie myć zęby i pamiętać o każdej szczelince, ale też nie ma z tym tragedii. O zęby trzeba dbać i jak najczęściej myć, bez różnicy czy z drutami czy bez.

To chyba wszystko czym chciałam się podzielić. Noszenie aparatu -moim zdaniem- jest jak najbardziej na plus. Trzeba natomiast pamiętać, że jest długotrwałe leczenie i na pełny efekt trzeba poczekać mniej więcej 2-3 lata.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz